2 februari 2011

ballottning

Det var en nervös sådan som hölls på min skola idag. Ballottning, alltså.
Alla treor tryckte in sig i vår lilla, lilla aula, killarna på vänster sida och tjejerna på höger sida, sett uppifrån. Det var varmt, fnissigt och fruktansvärt nervöst. Att vår rektor hoppade ner från scenen på ett roligt sätt, satte hela aulan i gapskratt. Det var överspända skratt som ekade genom salen och min puls började skena.

Det var 73 killar och 74 tjejer som skulle lottas, vilket resulterade i att ett par fick bestå av en kille och två tjejer. Jag måste säga, att jämnare har det genom åren nog aldrig varit! Jag hade turen att inte hamna i tre-paret, hur kul är det att bli jämförd med den andra tjejen liksom?, utan min baldejt blev en genuin, ganska kort och, vad jag har hört, blyg orienterare med dubbelförnamn. Jag har aldrig pratat med killen, men han verkar mycket snäll och jag tror att vi kommer får en toppenbra bal ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar