1 november 2013

hello november

Att det är november redan, är väl ingen nyhet för er. Att jag bor i Frankrike om två månader, ja, det är kanske en lite större nyhet. En stor, skrämmande, men fruktansvärt rolig nyhet. Igår köpte jag en fetingstor, röd, jättefin, glansig resväska, som jag redan nu har börjat fylla med diverse packning. "Att du inte har panik!?", är det många som frågar mig mest hela tiden, och jag svarar alltid, att nä, det är faktiskt ganska lugnt. Antagligen har min hjärna inte fattat det ännu, att jag snart sticker. Sticker hemifrån för ett halvårs tid.

November var det, ja. Igår åkte jag hemhem och myste med mamma och Maja. Vi åt ute, var på IKEA, shoppade julsaker, fikade och bara hade det allmänt trevligt. Denna morgon har jag myst med Sotis så mycket att jag nästan kvävde honom. Galet vad jag har saknat honom!! Förstår inte hur jag ska klara mig utan honom, eller mamma heller för den delen, en hel termin.

Ikväll är det hemmamys hos oss framför Idol. Det är ju även Alla helgons-helg den här helgen, så en tripp till kyrkogården blir det säkert. Men innan dess ska jag hinna med att plocka in alla grejer jag tagit med mig hem från Växjö (börjar ju sakta med säkert tömma lägenheten nu tills jag ska hyra ut den, ännu ett tecken på att flytten till Frankrike är verklighet), slå in lite julklappar, ett benpass på gymmet och en långpromenad. Tänkte kickstarta november, och den stundande julen, med en månads sockerförbud. Och då menar jag socker som i självklara saker, såsom godis, kakor, skräpmat, chips osv, osv. Att undvika socker helt är ju nästintill omöjligt, och så strikt vill jag inte ha det. Men all den där extra skräpmaten som man trycker i sig hela tiden, den klarar man ju sig lugnt utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar