17 juli 2019

Magi

Livet känns lätt just nu. Roligt. Mycket fantastiskt som händer nu framöver. Jag trivs. Men det är också stressigt. Shit, det är typ två månader kvar tills jag lämnar Borås och Sverige. Har så svårt att greppa. Måste packa. Måste flytta. Måste säga hejdå till mina människor. Det är livets dröm som går i uppfyllelse för mig, men ändå känns det inte verkligt. Som att det bara är någon twisted idé jag fått för mig, som aldrig kommer hända. Men det kommer hända. Och det händer snart. 

Självklart är jag SUPERtaggad. Som sagt, att flytta till New York har varit en dröm för mig i flera, flera år. Men samtidigt känns det självklart tufft. Jag kommer lämna mina vänner och min familj under ett litet tag. Jag lämnar min lägenhet; min trygga punkt i livet. När allt annat har varit kaos under det senaste året, har jag åtminstone kunnat komma hem och landa hemma. I soffan. Och känna mig trygg här. Älskar min lägenhet och det gör faktiskt ont i mig att lämna den. 

Men sen får man ju också tänka på vad jag kommer få istället. LIVETS äventyr, verkligen. TÄNK vilken erfarenhet. Vilka minnen jag kommer skapa. Vilka människor jag kommer träffa. Oj, oj, oj. Det kommer bli magiskt. Precis som Sia sjunger i videon nedanför, "oh honey, it's a magical, magical life life life". Den låten är min pepp just nu. För livet är fan magiskt. Bara man tar tag i det och gör det till vad man vill att det ska vara.

Och på lördag fyller jag 26 också. Herregud.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar