18 mars 2020

Fuck you, Corona

Fick precis push om att de ställt in årets upplaga av Eurovision Song Contest. Alltså jag är så JÄVLA över den här Corona-skiten!!! PÅ RIKTIGT. Livet är ofrivilligt på paus och det är inte rättvis. Bara för att Kina har dålig djur- och renhållning, så ska hela världen drabbas??? Det är inte rättvist. Ibland blir jag så fucking lack på hur oansvariga och respektlösa människor är. Genom åren, har många virus startat i Asien och folk gör ingenting åt det?? Nej, jag blir så trött. Folk förlorar sina jobb, folk får inga jobb pga att ingen anställer, företag går på knäna, sjukvården går på knäna, folk sätts i karantän, skolor stängs ner, flygtrafiken stoppas, börsen kraschar, ekonomin kraschar... Allt, hela livet, hela världen är on hold och jag känner mig så jävla maktlöst. 2020 som skulle bli så himla fantastiskt, som startade så himla fantastiskt, och detta är vad vi får??? Nej, jag är så förbannad. Så fruktansvärt förbannad och arg på världen just nu. Uppgivenheten jag känner är enorm. När ska detta ta slut? När kan man få börja leva och ha roligt igen? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar