27 september 2020

courage to change

Hela mitt liv har bestått av att "det ena, ger det andra", och så har jag tänkt att universum, på sitt lilla märkliga sätt, fungerar. "Hade jag inte flyttat tillVäxjö, hade jag aldrig åkt till Frankrike." "Hade jag aldrig gjort slut med Stefan just då, hade jag heller aldrig flyttat till New York just det året och träffat just de människorna jag träffade." "Hade Corona aldrig inträffat, hade jag aldrig fått det där jobbet på Ica Maxi's onlineavdelning, vilket heller inte hade gett mig den erfarenhet jag behövde till Stockholm." Se. Hela livet är bara omständigheter. "Det enda ger det andra"....

I fredags skrev jag kontrakt med Mio för en tjänst som deras nya e-handelsansvariga. Det jobbet hade jag kanske inte fått om jag inte jobbat de där månaderna med e-handel på Ica i våras. Hur som helst, lämnar jag modebranschen lite bakom mig - inte för alltid, men for now - och går in i inredningsbranschen. Jag är SÅ taggad på det här nya uppdraget; på förändringar, på nya rutiner och på utveckling för Mio. Och att jag får vara med som en så stor del av den resan. Helt galet. 

Strax ska jag möta upp Mathilda och Carl inne i city för en bubbelbrunch, och vi ska fira mitt nya jobb, Mathildas nya jobb och Carls promotion. Är det nu livet börjar, tro? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar