2 september 2014

ontology = the philosophical study of existance

Och skolan är igång igen! Vilka kurser och tentor jag har framför mig den här terminen, alltså, helt sjukt. Det blir inte mycket ledighet, bara lektioner, lektioner, lektioner. Idag drog första kursen igång (namn och förklaring ser ni i rubriken) och det är jätteflummigt. Existerar vi? Existerar vi inte? Vad är en stol? Vad finns egentligen? Hur vet du att du vet att det där är en stol? Lika flummigt som precis allt annat inom marknadsföring, med andra ord. Jag har nu insett att jag inte vill jobba med marknadsföring, och det här programmet är egentligen helt fel för mig. Men nu har jag gått två år, så jag kan ju lika fortsätta och ta min examen. Känns ju dumt att hoppa av nu. Får inrikta mig mer till nästa höst istället, antingen i Stockholm eller Australien.

Annars då? Har redan panik över alla inlämningar som ska in den här kursen. Tre individuella arbeten och två böcker ska lämnas in/läsas under loppet av en månad. Det här är inte Frankrike längre, det känner man. Där gled jag i stort sett igenom alla kurser; nu måste jag verkligen jobba. I'm back in Sweden. 

Har varit jättetrött hela dagen, men ändå orkat med en lektion på morgonen och en fika med två av mina utlandsstudenter. Anna och Viktor, pojkvän och flickvän från Frankrike. Samma skola jag gick på! Nu ska jag ta en tupplur, och senare idag måste jag springa lite ärenden, handla kurslitteratur plus att jag ska till gymmet för första gången på hur länge som helst. Jag hann aldrig igår, spenderade tid med min kärlek (vilket är så mycket roligare) och mina vänner istället. Men idag har jag inget val; har inte sådär supermycket att göra, så idag får jag väl gå dit. Jobbigt att det ska kännas som ett tvång, men jag måste bara komma igång och in i det igen, har ju varit helt rutinlöst i över ett halvår nu. Det känns säkert bättre om några dagar.

Men nu: tupplur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar