1 september 2014

ny vecka, ny månad, ny termin

Nya linser, ny hårfärg, ny termin, nya vänner, nya upplevelser. Förändringar, förändringar, förändringar.

Är tillbaka i Växjö, i lägenheten och snart även i skolan. Idag har jag min första lektion, och ska jag vara helt ärlig, har jag ingen aning om vad det är vi ska läsa den här terminen. Jag vet bara att vi har en jävla massa att göra i stort sett hela tiden. Jag vet också att jag inte kan registrera mig på de nya kurserna, för att jag inte har fått mina betyg från Frankrike ännu. Och det ger mig magsår.

Idag har jag jättemycket att göra. Efter lektionen måste jag gå och handla, och efter det ska jag till gymmet för första gången på snart nio (!) månader. I eftermiddag ska jag tvätta och ikväll väntas det myskväll med tjejgänget jag har här. Har inte sett dem på lika lång tid som jag varit borta från gymmet!

Även fast det kommer bli en jävligt tung termin (förmodligen ett jävligt tungt sista år) har jag jättemycket att se framemot. Vet ni till exempel vart jag ska i slutet av november? Det ska jag berätta för er! I lördag när jag jobbade, berättar Stefan om en dröm han haft. Han började berätta på den, men hejdade sig mitt i en mening; "Men det här kan jag ju egentligen inte berätta.... För jag vill ju göra det här." Han berättade inte mer, men la till: "Helgen vi har tänkt åka till julmarknaden i Göteborg, Kajsa... Ta med passet." Där tänkte jag ju att vi skulle till Island istället och han då skulle överraska mig med det, eftersom vi pratat så mycket om det, men nej, det var inte Island sa han. "Man kan åka skridskor där." Min första tanke är New York, men säger "Nej, det kan det ju inte vara. Du är dum i huvudet om vi ska åka till New York!" Han är tyst, kollar på mig och ler: "Det är väl klart vi ska åka till New York, babe!" Så jag ska till New York, mina vänner! Jag blev så glad, tagen och mållös att mina ögon började tåras. Hur underbar är han inte då!!! Och överraskar mig! "Det är din julklapp, babe. God jul i förskott!" Jag är så fruktansvärt lyckligt lottad. Hur ska jag nånsin kunna toppa det här? Den här mannen är allt jag trodde att jag aldrig skulle hitta i en man; allt jag någonsin velat ha i en man. Jag är så fruktansvärt kär.

Nu ska jag färga klart mitt hår, duscha och hitta lite kläder att ta på mig. Det är jättekallt i Växjö idag, och jag som hade tänkt att jag skulle försöka använda mina sommarkläder ett litet tag till. Det verkar som att jag får dra fram höstbootsen istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar