1 maj 2010

valborg

Valborg igår, 1a maj idag. Tiden flyger, måste jag få säga.
Gårdagen var... Konstig. Jättekonstig. Och den gick superfort! Vi var ett gäng som drog runt från ställe till ställe, vi var på fem olika ställen på sex timmar. Rätt bra jobbat ändå!
Men det var inte särskilt kul någonstans.. Jag var som mest på kanelen när resten av folket redan ätit upp sin gröt. (Förstod ni min liknelse där? Hahaha!)
Så om jag ska sammanfatta kvällen får det nog bli med ordet "okej". Kvällen var okej, bara helt okej. I vilket fall, vid halv 3 drog jag ner min rullgardin och la mig. Och sen var den dagen borta & glömd.

Idag är det 1a maj, och på bakfyllefronten mådde jag väldigt bra! Dock var ju förkyldningen kvar, och den kommer jag väl få dras med ett tag till. Nåväl, idag fyller min kära mor år! Och det har varit demostration i byn. Ah, jag orkar inte dra hela dagen, den har varit jätteseg.

Kvällen tar mig antagligen ingenstans, så jag ska sova tidigt. Jag behöver det.
Imorgon träffar jag Ida & Magda, vi ska fika! Wonderful.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar