15 augusti 2011

jobbig måndag

Åh. Lyssnar på julmusik och längtar så till julen. Sommaren känns i stort sätt slut nu, och visst kan även hösten vara fin, men det är verkligen något speciellt med vinter och snö. Den där mysiga känslan av att vakna och gå upp ur sängen när det är totalmörkt ute, tända lite stearinljus, äta lussebullar till frukost för att sedan ta på sig den varma vinterjackan och traska ut i den knastrande, vita snön. Åh. Fin årstid.

Förutom min egna lilla jul-mys-stund här på eftermiddagen, har dagen varit väldigt tråkig och jobbig. Har nu verkligen insett att det med nästan all säkerhet inte blir någon högskola eller flytt nästa vecka; pga. min sena anmälan blev jag "bara" reserv till utbildningen jag allra helst ville gå. Hejdå egen lägenhet och skrivkramp, hej arbetslöshet och tom plånbok. Det suger verkligen. Alla flyttar och tar sig dit de vill, medans jag får vänta ett år till på att få kunna fullfölja mina drömmar. Jag veeeet, ett år är ingenting, det går fort, bla bla bla. Men nu när jag vet vad jag vill göra, känns det så himla onödigt och bortkastat att vänta ett helt år med det! Detta betyder att jag nu måste sätta mig och finslipa på mitt CV för att börja söka jobb omgående. Hade helt ärligt gjort vad som helst för att få börja skolan igen, vill fan inte bli vuxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar