30 augusti 2011

tisdag trettionde augusti

Vilket härligt väder det var ute igår, när det inte regnade. Allt kändes riktigt friskt och jag fick den där känslan av tidiga höstmornar, ni vet, när det ligger frost på marken och man har tagit på sig lite för tunna kläder. Jag fick sån stor lust att gå ut på en riktigt lång promenad, men min hals strejkade bittert och febern kändes nära, vilket gjorde att jag fick spendera hela dagen inomhus. Men det var helt okej det också, börjar dock känna mig lite rastlös om dagarna. Mina vänner har flyttat iväg för att plugga eller bor kvar och jobbar och vad gör jag själv? Ingenting. Ska försöka bli lite mer aktiv i mitt jobbsökande och dessutom väntar jag ju fortfarande på svar från universitetet i Växjö. Det programmet jag sökte tar in 95 stycken och jag ligger som reserv nummer åtta. Man kan ju tycka att jag borde ha en liten chans ändå. Idag tänker jag ringa dit, ska absolut inte bli någon soffpotatis utan faktiskt göra något av mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar