13 augusti 2011

I just died in your arms tonight

Han går stolt och självsäkert förbi mig, såklart utan något på fötterna, som alltid, och jag funderar lite över hur många gånger jag har sett honom. Säkert tre till fyra gånger i veckan under ett halvår, kommer jag fram till. Jag släpper tanken och fortsätter med min konditionsträning. ”Han är rätt snygg ändå, undra om han har någon flickvän.” Tanken letar sig in i min hjärna igen. ”Blond och solbränd, alltid lika jävla solbränd, vilken månad det än är. Undra hur gammal han är.” Jag kommer på mig själv att stirra på honom, han söker min blick och vi får ögonkontakt. Hans fina blå ögon letar sig långt, långt in, och jag kollar ner i golvet. ”Jag tränar ju för fan, måste han kolla på mig just nu?” Blir nästan lite arg på mig själv för att jag inte la på något smink eller satte på mig en finare tröja. Jag känner mig illa till mods och går ner för att duscha. I samma stund som jag lämnar gymmet, lämnar jag där också mina tankar om en framtid med den blonda killen. ”Han skulle ändå aldrig kolla åt mitt håll”, hinner jag tänka innan dörren slår igen bakom mig.

Under en veckas tid har vi spenderat fyra nätter tillsammans. Helt makalöst egentligen, detta är något jag bara har drömt om, trodde aldrig det skulle bli verklighet. Han rör mig som ingen annan någonsin har gjort och jag är så himla trygg i hans sällskap. Finaste killen.

1 kommentar:

  1. forfattare ar nog ditt kall kajsa ;)
    fyra natter med, toffel...jag vill med...men jag far vanta, brun ar jag sa du kan ha ditt kalla sverige och din man ;) mohaha (Emelie Hedin)

    SvaraRadera