3 februari 2012

i väntans tider

Idag är en glad dag! Man har sina dippar ibland, och det ska man väl få ha också, för man mår så himla mycket bättre då man väl kommit upp på toppen igen.
Solen skiner idag. Det är visserligen typ tio minusgrader, men rätt så friskt ute ändå. Jag tänkte ut och gå en sväng, men det verkar som att jag fått någon släng av hälsporre, eller något, vilket gör att det exploderar en obehaglig smärta i hälen och en bit upp i vaden varje gång jag sätter ner vänster fot. Så kanske borde jag stanna inne idag ändå...

Jag går dock hela tiden runt med en stor förväntan i kroppen. Kan ni gissa varför? Jo, imorgon är det lördag och då börjar årets Melodifestival! Kanske tycker de flesta av er att Melodifestivalen är förbi, att den har haft sina glansdagar. Och så må kanske fallet vara, men jag kan inte hjälpa att jag fullkomligt älskar programmet! Sitter bänkad varje år, samma tid, samma kanal, med en skål chips i famnen. (Chips till Melodifestivalen är ett måste!) De gångna åren har jag alltid haft en eller flera favoritartister som deltagit i tävlingen, men i år har jag inte någon speciell favorit över huvud taget. Lika spännande ska det bli för det och ååh, kan det inte bli lördag nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar