6 februari 2012

pulkaåkning, melodifestival och snö

Jag hade återigen världens bästa söndag med världens bästa kille. Vi vaknade jätetidigt (förstår inte vad som har hänt med mig, för bara någon vecka sen sov jag bort halva dagarna), åt frukost och bestämde oss för att ge oss ut i snön. Det började som en promenad, varvades med några timmar i pulkabacken (så himla roligt! Har verkligen saknat termobyxor, snö överallt och att bara vara jättebarnslig) och slutade i simhallens bubbelpool. Vintern har dessutom verkligen kommit nu. Det har snöat jättestora, fina snöflingor hela helgen och tydligen är det inte slut ännu; marken färgas vit även idag. Nästa helg är det tänkt att vi ska åka lite skidor. Idre-resan börjar ju närma sig, vilket betyder att jag behöver börja öva. Längtar redan nu!

Var det förresten någon av er som såg Melodifestivalen i lördags? Själv tyckte jag inte riktigt om årets startfält. Jag menar, Sean Banan och Torsten Flinck? Kom igen. Vart är de riktiga schlagerlåtarna? Om jag skulle vara tvungen att hylla något av bidragen så skulle det i så fall vara den dansanta refrängen på Loreens "Euphoria", (resten av låten var ganska kass) och introt på Marie Serneholts "Salt and Pepper" (men jag tyckte inte om hennes kläder!!). Afro-Dites låt var väl också bra, men så likt alla deras andra låtar. Den slog liksom inte. Vad gäller själva programmet, tycker jag de tre kvinnliga programledarna var riktigt duktiga, men upplägget på programmet? Undrar hur Christer Sjögren tänkte där, när artisterna äntrar stadion till en känd låt. Nej, inte så bra. Heller inte de där filmsnuttarna precis innan framträdandet. Jag hatar mig själv för att jag säger det här, men det är sanningen; Melodifestivalen börjar gå ner sig lite, det var inte lika bra som det var innan.

2 kommentarer:

  1. Vilka ska du åka till idre med? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska åka till Idre med Daniel, hans familj och en liten del av hans släkt :)

      Radera