31 oktober 2015

a perfect weekend

Igår var en fantastiskt skön dag. Jag och Stefan sov till lunch (tog igen alla timmars sömn vi missat när vi jobbat), vi åt en brakfrukost med bla. risgrynsgröt, vi slappade framför tv:n, handlade gó-middag till kvällen, tog en kaffe i stan (och sprang på Björn Hellberg!), handlade julgrejer på MIO (äntligen!!!) och tjackade en ny telefon till mig. Har helt plötsligt blivit iPhone-brud... iPhone 6s i roséguld, närmare bestämt. Sedan lagade vi potatisgratäng med fläskfilé och bea med äppelpaj till efterrätt. En sådan fantastiskt dag, önskar varje fredag kunde vara såhär. Det är något speciellt med att inte jobba fredagskvällar, man får en helt annan helgkänsla.

Och apropå helg, är jag nästan lite långledig nu. Fredag till tisdag är jag ledig, med en lite avstickare till jobbet på måndag kväll. Stefan jobbar idag, så jag passar på att gå ut och träffa lite nya vänner. Ska på vinkväll med eventuell utgång hos en tjej som heter Malin, tillsammans med en annan tjej som heter Julia. Aldrig träffat någon av dem innan, men det blir nog kul! Sen imorgon kommer mamma, och vi ska gå på bio och käka på restaurang. Perfekt helg med lite av allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar