17 oktober 2015

hard work work

Så som jag har grinat över att inte hitta något jobb, och helt plötsligt sitter jag här med fem arbetsgivare som vill ha just mig. Två i Göteborg och tre i Borås. Lyckost mig, va! Försöker få ihop så att jag åtminstone kan ta tre av jobben, och jag tror inte det ska vara några problem. Fjärde jobbet är i Göteborg (ni vet Trädgårn?), men det är alldeles för långt iväg och alldeles för dåliga arbetstider, så jag tackade nej. Det femte och sista jobbet gjorde jag min första dag på igår. Det var absolut inget för mig (avslutade kvällen med migränhuvudvärk och värsta kräkattacken), så där sa jag upp mig direkt. Tänk att kunna ha möjlighet att göra så, välja bland jobb. Aldrig kunnat göra så innan. Numera jobbar jag då på en festvåning i Göteborg och där gör mina första dagar i november, en festvåning i Borås, där jag jobbade två dagar den här veckan och ska in nästan hela nästa vecka, och möjligtvis också en grekisk restaurang i Borås, där jag ska in på måndag och snacka med cheferna. Framtiden känns spännande.

Vad jag dock KAN grina över är att jag inte fick några biljetter till Håkans konsert nästa sommar. SÅ LEDSEN. Jag, mamma, Maja och Stefan tänkte gå i sommar, men det var ju kaos på Ticnet idag. Konserten den 4e juni sålde ut på typ fem minuter, likaså den extrainsatta konserten den 5e juni. 130 000 biljetter såldes. Helt galet. Nu kan vi bara hoppas på restbiljetter som säljs längre fram. Håll tummarna för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar