12 juli 2010

hard work

Nej, jag vet, bilderna har inte kommit upp ännu! Jag har & har haft mycket att göra, så ni får minsann hålla er i skinnet ett litet tag till.
Idag gjorde jag min första sommarjobbsdag på kyrkogården i byn. Jag har klippt gräs och krattat löv från kvart i åtta på morgonen till fyra på eftermiddagen, med raster. Galet jobbigt när det ömsom regnar och ömsom är stekande sol! Efter jobbet stack jag upp till Orsjön där jag mötte fint folk och vi tog oss några dopp, så, så skönt!
Nu är jag galet trött, då jag knappt fått mig någon sömn natten tills idag. Gudars, vad det åskade & blixtrade! Ett tag låg ovädret precis ovanför mitt hus och då gömde jag mig under täcket, ska ni veta. Hua! Så kvällen blir tidig, det behöver jag verkligen.


It's time to be a big girl now,
and big girls don't cry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar