19 juli 2010

meningslösa måndag

Nu kom jag på några extra saker jag skulle vilja dela med er, (okej, två saker..), men jag vill inte peta in dem i förra inlägget, då det blev helt perfekt och jag är lite av en perfektionist :D
Så här kan jag berätta för er att
1. Imorgon har jag tänkt fylla ännu ett år äldre. Då är det bara 365 dagar tills jag blir 18, myndig och förhoppningsvis innehavare till ett efterlängtat körkort.
2. Kommande låt & låttext passar utmärkt för att beskriva denna dag
Meningslösa Måndag,
det är dagen då tiden står still
Och meningslösa Måndag,
det är dagen då inget går som jag vill

Det stämmer lite, denna dagen har inte gått som jag vill. Fick på tok för lite sömn inatt, då jag svettades som en gris samtidigt som jag frös så att jag höll på att krevera. Om det var kläderna jag inte hade på mig som orsakade detta, det kan man fundera länge på. Konsekvenserna pekar ju lite både för och emot det.
Under jobbdagen, då vi skulle klippa gräset, ville inte gräsklipparen riktigt som jag ville. Först tyckte den att "sörpla i sig all olja samtidigt låter som en bra idé." Det var ingen bra idé, kan jag säga. Den la av och ville inte starta igen. Nästkommande hyss var att gräva ner sig i gräset med själva bladen, som slår av gräset. Inte heller så smart. Där blev den fast. När jag efter många om och men och lite kraftansträngning fått bort den, bestämde den sig för gå sönder. Sagt och gjort; out of the blue flyger ett bakhjul av och där nånstans la jag, och mitt tålamod med mig, av. Jag gick in på lunch, hämtade därefter en ny gräsklippare och tänkte att jag aldrig, aldrig mer ska använda detta djävuls-påhitt! Inte förän nästa måndag iallafall, då det är gräsklippardag igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar