25 juli 2010

Lars Winnerbäck





Vilken helg det har varit!
Jag var riktigt glad när jag gick hem från jobbet på fredags eftermiddagen, andra jobbveckan var gjord och det var dags för party. Det kom folk hem till mig allt mellan klockan 6 och 8, Mandus släntrade även in runt halv 10 sådär. Vi förfestade som aldrig förr (eller ja, nästan iallafall) och drog oss ner till bussen mot Karlshamn vid 10 sådär. Resten av kvällen är suddig, grymt roligt hade vi i vilket fall! Jag var hemma runt halv 4 och då somnade jag gott.
På lördagen tog jag mig en välförtjänt sovmorgon, därefter en välförtjänt dusch efter gårdagens bravader. Klockan 6 hämtade Mandus mig och vi drog oss ner till Karlshamn. Efter lite biljettrassel och en himmel som öppnade sig lite när den kände för det, kom vi äntligen på tåget till Ronneby. Därifrån tog vi taxi till Brunnsparken.
I Brunnsparken hölls denna dag en lite minifestival, kan man nog kalla det. Bl.a Ane Brun, Laleh och Lars Winnerbäck spelade. Det regnade som fan hela kvällen, men jag måste säga, att trots det, var kvällen ett minne för livet! Lars Winnerbäcks-konserten var bland det bästa jag nånsin har varit med om, och det är sanningen! Två timmar av ren njutning. Det går inte riktigt att förklara med ord, men jag kan ju lätt säga att detta inte var sista gången jag såg honom live.


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv,
det kan va så förfärligt, det kan va så bra.
Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd,
det kanske var pundigt, det kanske var bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar