21 oktober 2011

livet

Livets största stunder är inte alltid något man gör, det kan också vara grejer som händer dig. Jag säger inte att man inte kan påverka sitt liv, man måste agera. Och det gör man. Men glöm aldrig; när som helst kan man gå ut genom dörren och hela livet förändras för evigt. Universum har en plan och den planen är alltid i rullning. En fjäril fladdrar med vingarna och så börjar det regna. Tanken är skrämmande, men också ljuvlig. Alla delar i maskineriet snurrar, så att man är precis där man ska, precis i rätt ögonblick. Rätt plats på rätt tid. Många småsaker orsakar att stora saker sker. Hade jag då vetat vart de skulle leda och hur tacksam jag skulle bli, hade jag tackat alla inblandade en miljon gånger. För på något sätt hamnade jag på rätt plats på rätt tid och det innebar att mitt liv aldrig mer blev sig likt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar