9 oktober 2012

en tisdag i oktober med plugg upp över öronen

Här sitter jag i min lilla lägenhet, är trött och fryser. De har fortfarande inte satt på värmen i lägenheterna, och nu när det ändå är typ mitten av oktober, kan jag säga att det börjar bli lite kallt om fingrar och tår.
Jag var i skolan i förmiddags och ska snart dit igen. Ska plugga inför tentan med Rebecka och Jennifer, behöver verkligen all tid jag kan få. Företagsekonomi, alltså - sjukt svårt. Och detta är bara inledningskursen, hur ska fortsättningskursena bli sen, liksom? Idag jobbade vi med budgetering, och det var faktiskt ganska kul. Tycker om att sitta tyst och för mig själv och pilla med siffror. Wierd underhållning, kanske ni tycker, men alla är vi olika. Älskar historia gör jag också, så egentligen blir jag bara konstigare och konstigare ju mer man lär känna mig.

Men nej. Skämt åsido. Imorgon är jag ledig och då ska jag städa-tvätta-fixa-ut på ärenden i en ruskig fart, för eftermiddagen kommer spenderas med näsan i boken. Igen.

Nej, nu måste jag kila och göra mig iordning!
Ha en fin, men smått askall, oktobertisdag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar