16 oktober 2012

två funderingar en afton som denna

Idag har jag bara två funderingar.

1. Varför tar majoriteten av killarna avstånd från en tjej så fort det kommer fram att hon har pojkvän? Kan man alltså inte vara kompis med en tjej, som har pojkvän, om man är kille? Blir tjejen hemskt ointressant då? Eller? Jag förstår inte grejen.

2. Varför valde jag marknadsföringsutbildningen egentligen? Jo visst, jag vill starta eget i framtiden. Men kanske hade det då varit bättre att läsa typ Enterprising and business development? Hade ju annars varit så sjukt intressant att läsa typ språk, historia, musik eller vad för nåt annat som helst. Detta är också intressant, det är det, ta mig inte fel, jag tycker ändå det jag läser just nu är kul. Men vill jag verkligen det här i framtiden? Tänk om jag inte lyckas starta eget, då blir jag bara... marknadsförare. Marknadsförare. Vill jag verkligen vara det? Är det här vad jag verkligen vill? Åhåå, denna beslutsångest! Vad ska jag göra med mitt liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar