22 januari 2013

att vara gravid

Drömde att jag var gravid inatt. Har gjort det många gånger innan och jag blir alltid förvånad över hur verkligt det känns. Skitläskigt, faktiskt! Jag var 20 år och gravid. Daniel var pappan. Och mitt vatten gick; jag skulle in på förlossning. Så himla skrämmande. För jag ville verkligen inte ha barn vid den åldern, jag var ju nästan ett barn själv! Men jag kånkade runt där på min mage och hade väl bestämt mig för att ge bort barnet när det väl var fött.

Vad betyder det här egentligen? Har kollat en del drömtydar-sidor, och alla säger såhär:

"Gravid: Många, både yngre och äldre kvinnor, drömmer att de är gravida. Det kan vara längtan efter ett barn som påverkar drömmerskan. Men ofta kan drömmen tolkas på annat sätt. Barnet symboliserar kontinuiteten i livet och framtidens möjligheter, och kan då sägas vara ett "andligt barn", en längtan efter inre mognad. I den betydelsen är det för övrigt inte ovanligt att även män har graviditetsdrömmar."

Sedärja. Jag vill tydligen mogna inombords.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar