3 januari 2013

tredje januari

Nytt år, nya möjligheter.
Början av året har varit sådär härligt slappt. Jag har knappt gjort någonting.
Igår var jag på bio med mamma och lillasyster, vi såg Berättelsen om Pi. Så himla fin film! Bra historia, coolt gjord och sjukt fina omgivningar. De där två timmarna och sju minuterna i biostolen kändes som en halvtimma.

Igår tog jag även tag i plugget lite grann, har ju som sagt tenta nästan direkt när jag kommer tillbaka till skolan. Känns sådär. Vi har än sålänge bara haft tre lektioner med macron, (ekonomin i världen, för er som inte vet), och det finns så himla mycket jag vill och måste kunna förstå. Det är stort, ogreppbart och svårt - men faktiskt ganska intressant! Därför ska jag idag sätta mig med näsan i böckerna igen och avverka ännu ett kapitel och mata in ännu mer information i min hjärna.

Sitter dessutom på nålar inför resultatet på tentorna jag skrev innan jul, vill veta nuuuuuu!

Men först: ett svettigt benpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar