12 juni 2013

photoshopa till sig en vuxnare attityd

Sitter här med en av mina sommarkurser Photoshop & Flashapplikationer, och GUD så kul det är att jobba med bilder i PS! Jag har gjort det lite innan, men hade då långt ifrån all den kunskap som jag har nu. Så himla roligt att mixtra med bilder på alla de miljoner vis man bara kan göra i Photoshop.

Sen jag flyttade hem över sommaren har jag mest suttit med detta eller hängt på gymmet. Och det har faktiskt varit väldigt skönt. Lugnt och skönt, inte haft några direkta tider att passa, ingen annan människa att rätta mig efter eller ta hänsyn till. Mellan allt detta har jag också städat en del, bakat, tvättat och sånt där husligt. Mamma har x antal gånger sagt "Gud, vad du har växt till dig det här året du har bott själv! Du är inte samma människa som förra sommaren." Och jag kan verkligen hålla med henne, jag har mognat fruktansvärt mycket. Idag är jag verkligen vuxen. Det var jag inte för, låt säga, tio månader sen. Jag trodde att jag var det, men jag hade ingen aning om vilken utveckling som skulle ske det här gångna året i Växjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar