21 februari 2010

alldeles för långt

vilken vecka, alltså!
jag kommer inte ihåg senast jag uppdaterade, men jag kan mycket väl tänka mig att det var ett tag sen. förra helgen kanske, tillochmed!
anledningen till denna kassa non-informering om mitt så galet händelserika liv, (eller inte), är att det faktiskt har hänt saker denna vecka. jag har varit hos simon i stort sett hela veckan, sovit där varje natt utom en, kanske två. härligt har det varit!
i onsdags tog vi oss en sväng till kristianstad då han skulle ha skidglasögon & vantar. ett par glasögon hittade han (som han sen bytte!), men inga vantar. helt utplockat överallt!
torsdagen var nog som alla andra torsdagar, förutom att jag sov hos simon den natten också, det har aldrig hänt förr, på en torsdag alltså! fredagsnatten spenderade jag heller inte hemma, utan hos simon även då. dock var jag hos elin tillsammans med tutti under kvällen, kladdkaka & Snakes on a plane stod på menyn :) så trevligt!
resten av fredagskvällen fick jag ägna åt att hjälpa till att plocka & packa saker till min fining, han skulle ju åka till Sälen tidigt på lördagsmorgonen..
sagt och gjort, 20 i 5 ringde mobilalarmet dagen efter! trötta var vi båda två, då vi inte hade blivit klara med packningen förrän runt sådär 1 på natten.
jag pussade simon hejdå, när han åkte iväg en timme senare. ledsen var jag, fy, en hel vecka utan honom!
när jag för sista gången på en vecka såg honom, kröp jag tillbaka ner i sängen och vaknade fyra timmar senare. då blev det frukost & senare kämpigt pulsande genom snön till gymmet. två timmar på gymmet orkade jag med, eller ja, det var knappt alltså, sen åkte jag hem. jag var tvungen att vila lite, för på kvällen var det ju dags förfestligheter!
jag orkar, och kan inte riktigt, dra kvällen i detalj, men jag kan säga att jag hade det väldigt trevligt! vi var inte många, men ack så kul det var. tack allihopa, & tack anton för mat, fest och sovplats. ett grattis i efterskott till dig kan nog sitta på sin plats också, så grattis! bilder från festen kommer.
idag har jag mått som jag förtjänat; sjukt kasst med andra ord. och jag som ska jobba om tre timmar, hur ska jag orka!? jag måste vakna till lite nu, så jag ska dra mig härifrån. önska mig lycka till & håll tummarna på att jag lyckas pricka rätt toner i eftermiddag!
oj, långt inlägg detta blev.. guldstjärna till dig som orkade ta dig enda ner hit!
ha't fint,
puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar