12 februari 2010

skor & bågskytte

äntligen helg, jisses vad denna vecka har gått fort! helt sjukt. men den har varit fin :)
onsdagen är ju egentligen "ledig" för min del, men jag tog tag i mitt liv & drog mig till skolan ändå! efter en timmes samhäll & info inför FN-rollspelet hade jag & katarina oss några timmars matte. nisse hjälpte oss & nu känns det så mycket bättre inför provet och nationella!
när skoldagen var slut tog jag & mamma oss en tripp ut på vägarna och ett par nya, välbehövliga stövlar inhandlades. dock en storlek för små, men det var rea & mina gamla är helt sönder, så det fick gå!
igår, torsdag, gick skoldagen snabbt, endast tre lektioner! hem & äta fort, för att sedan sticka till gymmet. denna gång vad jag inte själv, utan jag lyckades dra med mig micki, hör & häpna! vi tog oss ett välbehövligt pass, vilket var väldigt trevligt :) sedan badade vi lite också, då vi sprang på ellen & marie. och jag har för första (& sista..) gången i mitt liv åkt den stora vattenruschkanan, det ni! stolt är jag. en liten stund mellan 7 & 8 spenderades sedan hemma hos min snygging.
denna fredag har också gått fort, med kör för första gången denna termin. stackars nya tjejer som fick sitta jämte mig imorse, fy som min röst lät! uschusch, inte okej.
på idrotten testade vi bågskytte, faktiskt rätt kul, men jobbigt! jag sköt snett som fan, så det är helt klart inte min sport. det insåg jag efter att jag boxat till mig själv på käken då pilen flugit iväg. inte med mening, om ni nu tror det! man får bara ett sådant tryck på handen när man skjutit iväg pilen. matilda var förresten också på besök idag, så kul! saknad är hon, söta lilla flickan :)
för ikväll är det lite delade tankar, men vad som än händer kommer det bli trevligt! äntligen helg ju, som jag nu kom på att jag inledde detta inlägg med. så jag kan väl lika gärna avsluta inlägget med den frasen också.

hoppas ni får en fin helg, med alla hjärtans dags-firande & grejer.
jag ska spendera mycket tid med simon denna helg, eftersom han nästa helg & en vecka framåt tänker göra Sälens backar osäkra. så är det!
ha det fint,
puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar