15 mars 2010

havande, gravid, på tjocken

"Att drömma att man är gravid, är en förvarning om sorger och bekymmer."

inatt drömde jag att jag var gravid, i sjätte månaden. jag vet inte vem pappan var och kulan på min mage syntes knappt nånting, men jag kände att det var annorlunda. det känns väldigt lurigt att vara med barn, måste jag få säga. nu vet jag ju inte riktigt hur det känns, men i drömmen kändes det märkligt. och sjukt verkligt! så när jag vaknade imorse, var jag helt säker på att jag var gravid. så var det inte, som tur var.
drömmen gick ut på att jag, mitt i sommaren eller på försommaren, satt på en rutig filt framför ett stort lägenhetshus tillsammans med emma, micki och även eric tror jag faktiskt. jag var helt förtvivlad över att jag var gravid och gnällde över att jag ville göra abort. (i sjätte månaden, liksom, hallå?) det gick ju såklart inte, men jag ville verkligen inte varken föda barnet eller uppfostra det. någon gång i oktober skulle jag få barnet, så jag kommer ihåg att jag i drömmen räknade frenetiskt på mina fingrar när jag kunde tänkas blivit på tjocken.
jag har drömt en liknande dröm innan, undra vad som egentligen väntar i mitt liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar