1 april 2010

enkelt & vackert

Rör vid min själ, mitt frusna hjärta ropar
av längtan till en lust som föder liv.
Rör min själ, jag väntar i den tystnad
som tusen läten gömmer sig uti.


äntligen LOV! och jag har, tro det eller ej, överlevt denna rent ut sagt helvetesvecka! ni kan nu börja kalla mig Superwoman, tack.
efter en kort skoldag, med ett rätt så lättgjort engelskaprov, firades påsklovet in med en mysig fika på Liljas tillsammans med ellen, marie, emma & ermin. väldigt trevligt faktiskt, måste jag säga!
lite sådär på kvällskvisten fastnade jag & marie hemma hos ellen, (ja, tillsammans med ellen då också, såklart), med hennes så underbart mysiga katt! missy heter hon och jag ska kidnappa henne lite diskret nästa gång jag är hos ellen, gömma henne i väskan, tänkte jag. så vad ni än gör, säg inget till ellen!
senkvällen/natten spenderar jag nu själv framför Yesman, tror jag allt.
imorgon fyller min syster 15, grattis till henne!

det är 1a april idag förresten, har ni blivit lurade?
jag har varken blivit lurad eller lurat nån, misslyckat kan jag känna.. sådana här dagar kommer bara en gång per år, så varför tog jag inte chansen? jag får vänta ett år till, vilket faktiskt kan vara positivt. då har jag gott om tid för att knåpa ihop en sjujäkla bra luring!
GLAD PÅSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar