23 november 2010

14 and pregnant

14 år och gravid.
När jag först av en slump klickade in mig på denna blogg, tappade jag hakan om och om och om igen. Tjejen var 14 år och havande. Med ett barn! Hon hade försökt bli gravid sedan hon var endast 12 år, hon hade innan en pojkvän som var 18 år, hon hade blivit antastad under en språkresa i ett främmande land av främmande killar, samma kväll gjorde hon ett självmordsförsök, den kvällen fick hon också reda på att hon var gravid i 20:e veckan. Förstår ni nu min reaktion?
Bloggen började jag följa för någon månad sedan och sen dess har jag inte kunnat sluta. I början läste jag det hon skrev bara för att allt var så sjukt, hela situationen var ju totalabsurd!, men efter ett tag började bloggen, och framförallt flickan, bli en del av mitt liv. Nu läste jag precis att hon fått sin bebis, sin lilla Kelly. Jag reagerade väldigt oväntat; grät nästan en liten skvätt. Som hon har påverkat mig och mitt liv. Jag kan för allt i världen inte förstå hur hon vågade, hur hon orkade! Jävligt stark tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar