22 november 2011

att behöva välja

Att behöva välja mellan två olika saker, burkar göra mig lite stressad. Jag har ofta grym beslutsångest, och det verkar som att hur jag än väljer, blir det alltid fel. När dessa saker istället handlar om människor, vänskap och känslor, blir allting miljarder gånger jobbigare. Jag har varit i många situationer på sistone där jag har varit tvungen att välja mellan det ena eller det andra; de människorna eller de människorna. Det är alltid någon som blir besviken och jag hamnar i fucking mitten. Vem ska jag välja? Jag blir i slutändan alltid the bad guy och det gör så himla ont i mig när jag ser vad jag gör mot de här människorna jag inte väljer, även fast det är något jag absolut inte gör med vilja.


Idag tänker jag i vilket fall lite extra på min fina vän Emelie, som just nu ligger på sjukhuset och som för någon timme sen opererade bort sina halsmandlar. Hon kommer bli sängliggandes rätt mycket nu ett tag framöver, och jag ska då försöka vara den bästa möjliga vän jag bara kan för henne, så att hon blir återställd så fort som möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar