17 november 2011

not myself tonight

Jag har vissa dagar när jag tappar bort mig själv och går var en sådan dag. Tiden på jobbet gick fruktansvärt långsamt och jag sålde bara en enda bingolott på sex timmar. Och det gjorde chefen klart för mig, att det gillade han inte. Fick dessutom beskedet att vi inte alls fick börja jobba klockan 13 idag och slutade vid 19, två timmar tidigare än vanligt, för att åka hem och spela på Bingolottos 20årsjubileum. Har sett fram emot händelsen enda sen jag fick reda på det och började därmed gråta på jobbet. "Gråta för en sån skitsak?", kanske ni tänker nu. Och ja, jag tänkte precis likadant när tårarna började rulla. Men jag är på något konstigt ställe i livet just nu, där jag gråter i både tid och otid.

Så igår kände jag mig inte alls som mig själv. Det var som att jag flöt någonstans utanför, eller ovanför, min kropp och kunde inte riktigt kontrollera vad som hände. Känslan var riktigt läskig och det värsta är att jag har känt såhär väldigt ofta på senaste tiden. Jag vet inte om det är någon fas jag går igenom, eller vad det är, men jag måste hitta tillbaka till mig själv. Annars vet jag att jag kommer tappa bort mig själv på riktigt, och det vill jag inte vara med om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar