15 november 2011

känslor på facebook

Jag ser många tonårsförhållanden som tar slut på facebook. Det är då oftast tjejerna som reagerar starkast med att skriva att deras värld har gått under, de kan inte leva utan den här personen, tårarna bara rinner och så vidare, och så vidare. Visst gör det ont när ett förhållande tar slut, det vet jag om, speciellt om det var en riktigt hemsk uppbrytning. Men snälla lilla du, när du är 16 år har du hela livet framför dig! Ut och dansa, pussa på killar och känn blodet pulsera i dina ådror. Livet tar absolut inte slut där och då, när killen dumpar dig! Han var inte den första och absolut inte den sista. Du kommer bli dumpad fler gånger, du kommer också att dumpa, du kommer bli kär igen och du kommer att ligga med killar du inte känner ett dugg för. Jag kan förstå att det kan vara jobbigt, har också varit i samma ålder och gjort exakt samma sak. Just där och då hade jag önskat att någon hade tagit mig runt axlarna, skakat bort mina tårar från ögonen och sagt; "Han var inte den rätta, Kajsa. Den rätta kommer. Och när han gör det, kommer du känna en kärlek du aldrig någonsin känt förut." För när man är 16, 17, och 18 också för den delen, ska man inte hänga upp sig på bara en kille. Älska som aldrig förr när du väl har ett förhållande, men tar det slut; sörj då ett tag och gå sedan vidare till nästa man. Världen är full av killar som bara väntar på att få avguda dig och göra dig till sin! Och om man nu måste skriva och berätta för hela världen att förhållandet tagit slut och att man är jätteledsen, snälla, skapa då en blogg eller köp en dagbok och skriv ner dina känslor där. Ingen i hela världen vill höra en massa gnäll om vilket svin den där killen var. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar