7 november 2011

ingen rolig syn

Och så har jag varit sådär dålig på att uppdatera igen. Förlåt, vet inte vad som han hänt med mig. Jobbet och mitt privata liv tar upp alldeles för mycket tid just nu! Har dessutom åkt på en förkylning och därför legat i feber stora delar av helgen. Så inget jobb för mig varken igår eller idag! Har därmed haft en "ledig" dag idag och gjort så mycket jag kunnat här hemma, måste börja få ordning på mitt liv lite grann! Träningen har varit nästintill obefintlig den senaste tiden, och det märks; ställde mig på vågen och såg att jag har lagt på mig tre hela kilo! Blir ledsen bara jag tänker på allt slit och alla tårar jag offrade i våras som nu helt gått åt spillo. Måste komma igång med gymmet och alla mina långpromenader igen, detta håller verkligen inte. Har därför tänkt börja mitt "nya" liv idag! Det blir ju ingen träning på någon dag nu, eftersom jag måste kurera mig helt från förkylningen. Men det finns inget som inte säger att jag kan börja bli lite nyttigare! Daniel och jag äter alltid en massa skit när vi träffas, vilket antagligen är en stor orsak till att jag har gått upp så mycket som jag har gjort. Förhållandekilona, ni vet. Så nu får det minsann räcka, tycker jag! Ska verkligen försöka dra ner på all skräpmat jag trycker i mig. Nu funderar på att dra ut på en liten promenad i höstvädret, känner att jag måste ha lite frisk luft.

3 kommentarer:

  1. Kajsa! :) Tycker inte du ska må så dåligt över dina extrakilon (förstår att det är svårt, man blir ju så besviken) men du måste förstå att din träning INTE gått till spillo! Du har antagligen blivit mycket mycket starkare och uthålligare, och det är ganska mycket mer värt än att gå ner några kilon tycker jag, kilona blir liksom en bonus :) Tror inte du kommer ha några problem att gå ner igen när du väl tränar igen. Så tänk på att du förmodligen är en mkt starkare flicka nu än för kanske ett år sen, och det tycker jag är ascoolt! Puss på dig

    SvaraRadera
  2. Kajsa! :) Tycker inte du ska må så dåligt över dina extrakilon (förstår att det är svårt, man blir ju så besviken) men du måste förstå att din träning INTE gått till spillo! Du har antagligen blivit mycket mycket starkare och uthålligare, och det är ganska mycket mer värt än att gå ner några kilon tycker jag, kilona blir liksom en bonus :) Tror inte du kommer ha några problem att gå ner igen när du väl tränar igen. Så tänk på att du förmodligen är en mkt starkare flicka nu än för kanske ett år sen, och det tycker jag är ascoolt! Puss på dig

    SvaraRadera
  3. Du som är idrottare borde veta Anna, så jag kan väl bara hålla mer, även om det känns så jädra surt när vågen visar mer än vad man är van vid. Ska sluta fokusera så mycket på vikten, utan bara träna för att jag faktiskt mår så himla mycket bättre av det :) Tack för peppet, Anna! Och puss på dig också :)

    SvaraRadera