11 november 2011

morsan sa alltid; backa innan det händer nåt

Ni kommer ihåg inlägget där jag berättade om min dåliga dag? Jag kan med säkerhet säga att gårdagen var ännu sämre. Jag fick vara med om två viktiga uppvaknanden, saker som gör att jag nog kan säga att jag blivit till en bättre människa.

För det första vill jag berätta att det är väldigt viktigt att hålla hastighetsbegränsningarna i trafiken. Er mamma, pappa, körlärare och säkert många andra, har nog redan berättat detta för er, och ni har kanske, som jag, lyssnat med ett öra på det. "Jajaja, det händer inte mig", men jag kan säga att det gör det, och jag hade verkligen önskat att jag hade fått en bättre inblick i hur det faktiskt känns att bli tagen för fortkörning. Inte nog med att det svider fruktansvärt i plånboken, är det också förnedrande och samtidigt en galet otäck känsla, som gjorde att jag att jag bara ville kräkas magen ur mig.

Det andra uppvaknandet fick jag av bästa vännen. Jag vet egentligen inte riktigt vad jag ska säga om det här, mer än att det var som en väckarklocka för mig och att jag verkligen behövde det. Relationer är alltid svåra att ta hand om och vårda, speciellt efter gymnasiet, när folk flyttar och påbörjar nya liv. Jag flyttade aldrig, men började ändå ett nytt liv, vuxenlivet. Jag fick lära mig att sköta ett jobb och ta mer ansvar. Och jag kan snabbt säga att det inte är så enkelt som det låter. Jag har fått lägga om mina rutiner helt och därmed sprang livet ifrån mig utan att jag riktigt hängde med. Jag ville så mycket, men hann knappt något och det kändes, eller känns fortfarande, som att jag bara gör alla i min omgivning besvikna. Så något jag har lärt mig är att jag aldrig någonsin kommer ta något, eller någon, för givet längre. Dessutom kommer jag heller aldrig köra för fort igen. Det är helt enkelt inte värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar