29 maj 2012

nytt i garderoben gör mig glad igen

I affärer, bland kläderna mår jag bra. Där tänker jag inte dumma, jobbiga tankar, där tänker jag faktiskt ingenting alls. Lämnar livet bakom mig för några timmar och bara funderar på vad det är för slags tyg jag känner mellan fingrarna, vilket plagg som passar till vad och hur fin jag skulle se ut i den där klänningen. När jag är ledsen eller tankspridd går jag gärna till stan. Inte för att jag måste köpa något, utan för att det är mitt sätt att slappna av, mitt sätt att komma ifrån verkligheten. Och om jag hittar något snyggt att ta med mig hem, då är det bara en bonus.


De senaste dagarna har jag uppdaterat min garderob lite grann. Och det har varit så sjukt skönt att stänga ute allting och bara vara för mig själv.

 Kavaj och klänning från H&M

 Turkost/mintgrönt skimmrande linne från H&M

Tubtoppar, även de från H&M

Blommiga ballerinaskor från Skopunkten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar