9 maj 2012

önskedrömmar

Läste en gammal, men fortfarande god, väns blogg (här) och insåg hur mycket jag skulle vilja leva det liv hon lever. Stress, läxor upp över öronen och press från omvärlden är väl inget någon direkt skulle sukta efter, men faktum är att jag faktiskt gör det. Jag vill också gå i skolan, prestera, växa som människa och ha tusen saker att göra. För jag mår bra då, jag mår bra under press, även fast jag samtidigt mår skitkasst. Jag vill också laga god, nyttig mat, baka brödbullar, bo tillsammans med min pojkvän och bråka över hatthyllor som inte vill sättas upp. Jag vill bli vuxen och komma någonstans i livet. Jag vill ligga raklång på sängen, gråta och önska att dygnet hade 30 timmar istället för 24, bara för att det skulle underlätta så himla mycket.

Jag vill ha ett fucking liv igen.
Men när jag väl kommer dit och ligger där i havet av läxor och disk, kommer jag förmodligen önska att jag var arbetslös och bodde hemma igen. Kanske borde jag ta tillvara på nuet lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar