3 maj 2012

soleksem och tandställningar


Jag bara älskar vädret! Solen skiner, det är typ 20 grader i skuggan och man kan äntligen känna att sommaren är påväg. Igår låg jag ute och solade i tre timmar, vilket, självklart, ledde till att jag blev röd som en kräfta. Varför kan jag aldrig lära mig? Nu har jag soleksem på hela armarna och får smörja mig en gång i kvarten för att min hud inte ska brinna upp. Meeeeen, vad gör man? Jag ville få färg, och det har jag fått nu. Ska inte klaga.
Idag har jag förbjudit mig själv att sola, får inte förstöra mitt skinn. Istället ska jag ut på en härlig springtur och senare ikväll ska jag till gymmet.

Imorgon ska jag till tandläkaren och visa upp mitt stora köttsår jag fått i vänster kind, på grund av tandställningen. Tandköttet har liksom växt över tandställningen, vilket gör att jag är jätteöm i munnen och det går inte att rubba tandköttet en millimeter. Och när jag väl stöter emot, med typ en tandborste eller så, blir det blodbad i min mun och tårarna strömmar ner för mina kinder. Spännande att se vad tandläkarna kan göra åt det utan bedövning... Så mycket kan jag ju säga, att ingenting kommer slå den dagen jag blir av med tandställningen, inte ens studenten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar