4 mars 2013

världens gråaste måndag

Det är måndag, igen, och jag har gjort ungefär såhär mycket nytta idag. Just precis, ingenting alls. Har pluggat lite och ätit lunch. Typ så. Sitter fortfarande med näsan i boken (förutom just nu då) och mitt fönster är öppet. Det ser lite grått och trist ut ute, men ändå känns den friska luften skön mot min kind. Verkar som att det hänger regn eller åska i luften, jag får alltid en sån konstig huvudvärk då, blir trött i hela huvudet.

Veckan jag har framför mig är så fullbokad, att jag är glad om jag hinner få in ens två träningspass. Jag och mina vänner ska gå på tre föreläsningar som vi helt valt själva och som vi betalat för. Det är bland annat en föreläsning med Kristian Luuk och en föreläsning med bloggerskan Underbara Clara. Nästa vecka ska jag se en föreläsning med Ullareds-Boris. Hur kul som helst ju! Utöver det har jag ju mina vanliga skol-föreläsningar, och sen är det biljettsläpp till ekonomhelgen, middag med Jennifer, träning, skriva på nästa veckas deadline med mera, med mera. Och på fredag åker jag hem. Äntligen! Daniels syster fyller 22, så vi ska på kalas. Ska bli så skönt att få komma hem, kramas med Sotis och koppla bort skolan för en stund. Om tre veckor har jag nämligen tenta i statistik. Say what, liksom? Vet jag ens vad jag pluggar på? Vad är statistik? Har ingen sammanhang alls i det jag läser. Bara läser och läser, matar in ord efter ord men egentligen har jag ännu inte förstått hur man faktiskt använder sig av, eller räknar med, statistik. Dock är detta är ganska vanlig, återkommande panikkänsla hos mig; jag har aldrig något riktigt grepp om ämnet förrän dagarna precis innan tentan. Känns bra? Nej, inte direkt, men enligt de föreläsare jag haft, ska det tydligen vara så. Så det är väl bara till att gilla läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar