16 juli 2014

"för jag vet att hela stan vill ha dig"

Det var absolut kaos på restaurangen igår. Arga miner, alldeles för mycket disk, skitsnack, ingen struktur och en överförbannad kock. Men det gick över tillslut, och på kvällen gick vi alla och la oss glada. Trötta, men glada.

Idag, faktiskt om bara någon timme, åker jag hem en sväng. Mormor fyller 95 (hon är en sådan superwoman) och vi ska ha kalas för henne. Hinner kanske vara hemma runt 5 timmar, innan jag måste ta båten tillbaka till ön och restaurangen igen. Vi har onsdagsbuffe, en trubadur som spelar och 45 bokningar ikväll, så jag behöver vara där och hjälpa till. Men det gör ingenting för mig. Jag jobbar gärna.

På söndag fyller jag år och mamma, Maja och Eva ska komma hit och äta. Stefan håller på att förbereda en helt makalös meny endast för att det är min dag. Vi ska till exempel börja med bubbel och jordgubbar på morgonen. Han är helt fantastisk, den mannen.

Nej, nu måste jag skynda mig lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar