7 juli 2014

when life's just perfect

Vaknade i morse i tron om att jag (lite motvilligt) skulle gå på en veckas semester. Hinner knappt komma upp ur sängen, innan min chef frågar: "Kajsa, kan du komma in på fredag och jobba helgen?" samtidigt som min telefon plingar till; "Kajsa, kan du ta mina pass denna vecka tisdag till torsdag?". Så under loppet av bara några minuter, gick jag från att ha en veckas ledigt till att ha sex jobbdagar framför mig. Och ska jag vara ärlig, jublade varje del av mig. Jag älskar mitt jobb.

Mamma hämtade mig ändå i förmiddags, dels för att det var för sent att ringa återbud till henne och dels för att jag skulle kunna komma hem och tvätta och packa om. Vi tog en tur till stan, och jag belönade mig själv för några veckors hårt arbete med en glass i solen och en påfyllning av garderoben. 

Stefan ringde mig i bilen på vägen hem; "Snygging, kan du köpa med dig ett kilo hallonsylt, fyra kilo mjöl och 20 cocktailglas till när du kommer imorgon?" Självklart kan man ju inte säga nej till ett sådant fint förfrågande, så alldeles strax måste jag ta mig till affären och inhandla ovanstående. 

Jag testade förresten en natt på vinden igen, och nu är min näsa mer täppt än någonsin. That's it, imorgon flyttar jag ner till undervåningen för gott. Jag vill bli kvitt den här förkylningen nu. 

Nu ska jag förbereda allt inför imorgon. Hejdå omvärlden, vi ses på restaurangen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar