19 juli 2014

Hanödagen

Lyssnar på Winnerbäck (mitt senaste addiction), äter alldeles för mycket frukost och förbereder mig för dagen. Det är Hanödagen idag och vi förväntar oss jättemycket folk. Igår satt vi i skiten i restaurangen pga fel från både min och Antons sida. Det löste sig tillslut, men jäklar vad svettigt det var där ett tag.

Jag jobbar hela tiden just nu; får aldrig sova och är konstant trött. Och även när jag inte jobbar, jobbar jag. Tar med mig jobbet hem. Det är nog därför jag varit förkyld i över en månad nu. Jag får aldrig riktigt slappna av.

Men imorgon fyller jag år (är så TAGGAD för vad dagen och Stefan har att erbjuda) och jag är även ledig. Jag ska ta en lång sovmorgon och bara ta det lugnt under dagen. Nästa vecka jobbar jag varje dag.

Ta mig inte fel, jag älskar mitt jobb och har sjukt kul, men jag börjar bli lite sleten nu, faktiskt. Förstår inte hur min chef gör det här 16, 17 timmar om dagen varje dag. Det är helt sinnes.

Nu måste jag in i duschen.

Uppdatering 16.05: Vad trött jag är just nu. Förmiddagen var överhektisk; vi sprang som idioter fram och tillbaka i restaurangen. Slutade halv fyra, för att vid klockan fem (snart alltså) gå på pass två och jobba till stängning. Ligger i personalboden just nu. Fan, vad jag är sleten. Trött, hostar och har halsbränna. Den här livsstilen kan ju inte vara bra för hälsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar