3 juli 2014

ny lägenhet!

Jag har blivit med ny lägenhet! Nästan, i alla fall. Jag ska på visning idag, så har jag tur lämnar jag kanske min lilla garderob på 22 kvadratmeter för det sista året på universitetet. Lite separationsångest har jag allt, så mycket har ju hänt i min lilla lägenhet, det är ju faktiskt min allra första lägenhet! Men samtidigt tänker jag: jag har mindre än ett år kvar i Växjö, visst kan jag se mig omkring lite grann och se om gräset kanske faktiskt är grönare på andra sidan? Så får jag lägenheten säger jag ja, no doubt about it.

När jag är hemma igen, ska jag ge er en uppdatering på hur den var. Ciao sålänge!

20.17: OCH JAG FICK LÄGENHETEN! Inte officiellt ännu, men på plats tre ligger 377 poäng och plats två 539 poäng. Med mina 1107 poäng, vinner jag överlägset. Vilken lycka!! Lägenheten är superfin, öppen, ljus och mycket större än min nuvarande. Eget kök och ingen kokvrå, fönster överallt och en liten fransk balkong. Jag är supernöjd. Jag har redan tackat ja till den, och går allt som jag vill, flyttar jag in i augusti. 

Idag fick jag även mitt buddy-besked. I höst ska jag vara buddy till fyra (!) utlandsstudenter. En kille från Italien, en kille från Frankrike (samma skola jag var på!), en tjej från Tyskland och en tjej från Spanien. Jag har redan tagit kontakt och pratat med allihopa och är redan nu SUPERTAGGAD på nästa termin! 

Så mycket roligt har hänt idag, jag känner mig så tacksam! Livet går dit jag vill, mer och mer för varje dag. Och imorgon ska jag tillbaka till restaurangen också för en jobbhelg. Herregud, I'm walking on clouds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar