22 april 2011

dagens diss

För ett tag sen fick jag för mig att jag skulle solduscha till studenten, för att vara brun och fin när man springer ut där i sin vita klänning. Hit var den idén jättebra. Sen tänkte jag att jag nog borde testa det en gång innan jag verkligen gör det, bara för att det inte ska bli misslyckat och jag skulle få behöva gå runt helt missnöjd under hela studenten. Så jag bokade en tid tillsammans med min goda vän Ellen, vilket då blev imorse vid halv 11. Vi åker dit, är lite smånervösa, men går igenom hela proceduren ändå. Det kändes jättebra när allt var klart och jag var väldigt förväntansfull på resultatet. Kommer hem och lägger mig ute i solen (ja, man fick sola vanligt ändå) och somnar. Jag vaknar kanske två och en halv timme senare och känner att det svider väldigt konstigt på magen. Jag går in och märker att jag har bränt mig. Samtidigt under samma två och en halv timmar hade den här solduschningen verkligen börjar verka. Det såg riktigt bra ut på benen och armarna, men jag märker ju till min fasa att jag har ett sträck rakt över hela pannan som delar den i ett vitt område och ett brunt område. Jag märker också att jag under duschningen glömde vrida på huvudet, vilket har gjort mig till neger (ursäkta uttrycket!) på framsidan av ansiktet, men vit på kinderna. Jag är dessutom också vit på insidan av lår och armar. Överallt är jag annars brunprickig, förutom på magen där jag är kräftröd och på översidan av fingrarna, där jag är nästintill svart. (Okej, kanske inte riktigt...) Med andra ord; solduschning är ingenting jag rekommenderar, jag är grymt besviken på resultatet och kommer ta studenten lika vit som min klänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar