14 april 2011

tvärflöjten och jag

Något ni kanske inte vet om mig är att jag har spelat tvärflöjt i snart 10 år. Det är ganska lång tid, och jag kan väl inte säga att jag är dålig direkt. Jag kan mina toner och skalor, men jag är inte så särskilt fingerfärdig längre, min ton är heller inte den finaste numera. Jag har tappat väldigt mycket motivation till att öva och det gör det hela inte mycket bättre. Allt detta är sedan jag fick min tandställning, vilket är väldigt synd. Jag kan väl säga att jag hade haft en karriär inom just musik och tvärflöjt om jag bara jobbat på det. Nu, med tandställningen, är det inte alls särskilt kul att spela längre.

I vilket fall, hittade jag den här Youtube-videon. Det är sånna personer som gör en avundsjuk, alltså. Tänk om man varit så bra! Man tappar hakan lite. Kolla på den, jag lovar att ni kommer bli fruktansvärt impade.


Jag ingår även i en flöjtensemble och
här är en bild från en konsert som hölls tidigare ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar