11 april 2011

jobbig söndag

Igår var verkligen ingen bra dag. Trots sovmorgon och en vårfika med fina vänner var allting väldigt jobbigt och jag mådde inte alls bra. Jag bröt ihop totalt på kvällskvisten och visste inte riktigt hur jag skulle resa mig igen. Jag började plugga till ett idrottsprov jag trodde skulle vara jättelätt (därav inget plugg tidigare i helgen eller veckan) och insåg att; nej, det var inte så jävla lätt, det här. Grät och jämrade mig över hur mycket jag inte orkar med skolan längre. Trots att det bara är runt sex veckor kvar av hela min gymnasietid, har jag aldrig förut varit såhär ofokuserad och skoltrött. Jag trodde att om bara projektarbetet var över, skulle jag kunna pusta ut. Men tvärt om; skolan har bara blivit mer krävande! Eller la jag all min energi på att få fram ett så bra arbete som möjligt, så att jag nu därför är helt slutkörd.

Just nu fungerar ingenting för mig och jag har noll studiemotivation. Helt ärligt är skolan ingenting jag vill prioritera över huvud taget, utan det är faktiskt min träning jag jämt och ständigt tänker på. Det var länge sen jag var såhär missnöjd med min kropp, jag mår dåligt varje gång jag ser mig själv i spegeln. Därmed är träningen det enda jag vill tänka på just nu, inget annat.

Jättedeppigt inlägg. Här får ni lite vårbilder från gårdagen, kanske lättar de upp.



Vårblommorna är här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar