6 april 2011

dagens situation

Det är många som går runt och mår lite sisådär just nu. Dels för att alla har varit så fruktansvärt stressade över projektarbetet och den muntliga redovisningen (som gjordes igår!!, skriver om det vid ett senare tillfälle), men också dels för att det är så mycket annat som inträffar just nu eller väldigt snart. Folk gör slut med varandra, andra blir tillsammans. Slutproven stundar, och det är nu verkligen inte långt till student och bal. Jag går runt, nojar och oroar mig över att min baldejt är arg/sur/jag vet inte på mig, andra tänker bara och hela tiden på hur de ska rädda den där gamla vänskapen. Vädret är inte alls särskilt vårigt längre, utan mest bara grått och deprimerande. De jag har pratat med har inte särskilt mycket livslust eller glädjeämnen i livet just nu, samma gäller mig, allt går mest på rutin och känns väldigt inövat. Sova-äta-gå i skolan-träna-plugga-sova. Och det är ungefär våra dagar. Jag tror att någonting behöver hända, något som i alla fall skulle kunna dra mig ur den här mörka, tråkiga svackan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar