2 juni 2011

älskade, älskade mamma

Världens bästa mamma skrev ett fint, litet brev till mig på min student. Grät så mycket och tyckte det var så vackert, att jag är tvungen att lägga upp det här. Mamma, jag älskar dig!

"Älskade Kajsa!
Om jag kunde låta bli att gråta, skulle jag läsa upp det här brevet för dig på din stora dag. Som du vet så har jag lätt till tårar, så därför får du läsa det själv.
Idag är det verkligen din dag och jag är så himla stolt över dig. Du har varit en mönsterelev sedan första dagen i skolan. Självklart har du alltid varit omtyckt av lärarna, för vem vill inte ha en elev som är självgående, vänlig och rar? Ja, jag kan nog säga att det vill väl alla lärare ha!
Du är så klok, Kajsa. Ibland känns det som om du är den klokaste av oss båda. Lite kaxig ibland, speciellt när du övningskör! Visst har jag tjatat och varit jättearg på dig många gånger, men det har aldrig varit något som vi inte kunnat reda ut. Dina läxor har du alltid skött med bravur!
Glömmer aldrig synen när du hoppade av bussen där vi bodde innan. Liten tjej med långa flätor och Pippi-ryggsäcken fastspänd. Så stolt och så himla gullig! Det fröken sa, det skulle man rätta sig efter, punkt slut. Inget fusk här, inte!
Ja, du Kajsa, du var och är en kavat tjej. Ditt namn passa dig perfekt - Kajsa Kavat.

Det känns både roligt och tungt idag. Snart är det dags att släppa taget men du vet att jag finns där för dig så länge jag lever. Jag älskar dig, Kajsa.
Mamma"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar