7 juni 2011

framtidstankar

Det har blivit väldigt mycket bilder på senaste tiden, så jag tänkte att lite text och en uppdatering om mitt liv skulle sitta på plats.

Jag har börjar tänka en del på min framtid. Även fast jag har något som liknar sommarlov, känns det som om det är dags att ägna en del tankar till vad som komma skall. Om en vecka sitter jag på intagningsintervju och -prov till en av högskolorna jag har sökt. Nervositeten börjar komma och jag har funderat på vilka frågor som kan tänkas att ställas. "Vad är din bästa egenskap?", "Vad gör dig lämpad till den här utbildningen?", "Vad tycker du om din unga ålder, negativt eller positivt?". Jag spelar upp ett scenario om och om igen i hjärnan, även fast jag är ganska säker på att det inte är så det kommer gå till. Om jag sen blir antagen? Den tanken har jag bara fingrat lite på, jag har alltid blivit lärd att "förhoppningar är bara lycka uttagen i förväg". Men jag har i alla fall börjar kolla efter lägenhet, för så mycket vet jag! Att kommer jag in, är jag tvungen jag flytta, och då är lägenhet något jag måste ha fixat.

Så om två år, just vid den här tiden, bloggar jag kanske om min examen. Så sjukt känns det, att vara klar med skolan innan 20 års ålder. Jag kommer liksom vara en färdigutbildad systemet-omyndig innan min syster tar studenten. Shit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar