10 juli 2012

ingen rubrik

Jag har fått FETINGnageltrånget på högra pekfingertån och det gör så jädrans ont, alltså. Opererar snart bort alla naglar på varenda tå, så jag slipper all denna odåga!

* * *

Fick förra veckan reda på att ett ungt par hade befunnit sig på kyrkogårdens offentliga toalett innan de blev utkastade. Mer än så fick jag inte veta, men idag kom det fram att det hittats kondomer där inne. På en kyrkogård? Verkligen? Är man så desperat?

* * *

Idag kom ett amerikanst par förbi och ville hitta några gamla gravstenar till mannens gammelgammelgammel farmor med syskon och så vidare, och vi ställde ju såklart upp på att hjälpa dem. Engelskan var rätt knagglig för min och mammas del, men vi förstod varann bra ändå! Jättekul var det, att få ett litet avbrott i vardagen och arbetet sådär. De var båda två hemskt tacksamma när de gick därifrån, att vi hjälpt dem hitta gravarna de letade efter. Och deras besök gjorde mig supertaggad på en USA-resa att jag nog faktiskt ska börja spara redan nu! Har redan skrivit ner en massa saker jag vill se och besöka, så nu fattas bara pengarna.

* * *

Idag har jag verkligen tusen saker att göra, så egentligen har jag inte tid att sitta här. Måste kila iväg och handla, sen ska jag hjälpa mamma städa altanen (då två, eller fler, vi vet inte, fåglar skitit ner hela altanen med allt dess innehåll; filtar, böcker, stolar, dynor, ALLT). Sedan måste jag träna (seriöst, måste komma igång nu, rullar snart fram fan) och emellan det ska lite teaterbiljetter kollas upp, presenter ska ordnas, Daniels studentfoton måste jag välja ut mina favoriter bland... Och dessutom ska jag hinna se Allsång på Skansen och sova i en vettig tid. Om dygnet inte bara kunde ha haft 48 timmar istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar