31 juli 2012

P3 Christer, din vän i etern

Idag är det 31 juli, vilket betyder att det imorgon är 1 augusti, vilket i sin tur betyder att jag då börjar på Fitnessfighten! Jag lovar att ni inte ska bli bombaderade av inlägg om hur det går för mig varje dag, för det kan väl kanske bli tråkigt i längden, detta är ju ingen träningsblogg, liksom. Men lite då och då ska ni få uppdateringar! Jag kan ju säga att jag typ hela eftermiddagen har skrivit av recept och skrivit ner allt jag får och ska äta osv. Det blir mycket kyckling, tonfisk och grönsaker, bland annat!

* * *

Jag vill också berätta att under dagarna när jag jobbar brukar lyssna på P3. Och mellan klockan 14.00 och 16.00 går en programpunkt som heter Christer. Sjukt kul, då de tar upp olika konstiga och roliga ämnen varje dag! Idag handlade det om ordvitsar, igår om saker som är helt onödiga, men ack så roliga att veta. Som att det t.ex finns en svamp som tar över myrors medvetande och gör så att de bara vill gå uppåt hela tiden. Så om de börjar klättra upp för ett grässtrå och det tar slut, då kommer de ju liksom inte längre och då tränger den här svampen sig ur myrans hjärna och skickar sedan iväg sina sporer. Så himla läskigt och ailien-aktigt!

Dessutom fick jag reda på att det finns ett hjort-liknande djur i Afrika som heter Dik-dik. När de hittar sin partner, lever de med denna hela livet. Om partnern sen skulle dö, t.ex bli dödad av ett lejon, då letar den resterande partnern ihjäl sig efter sin livs kärlek, den letar så länge att den själv dör, av sorg och utmattning. Hur gulligt, liksom!? Verkligen sann kärlek.

Dik-dik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar